Karta Usługi |
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY |
Podstawa prawna |
1. Art. 60 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 293 z późn. zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Irena Dąbek – kierownik Referatu Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Odbiór decyzji osobiście lub drogą pocztową. |
Wymagane dokumenty |
1) Określenie granic terenu objętego wnioskiem, przedstawionych na kopii mapy zasadniczej, obejmujących teren, którego wniosek dotyczy oraz obszaru, na który przedsięwzięcie będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, 2) Charakterystykę inwestycji, obejmującą: a) Określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów, b) Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu, oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej c) Określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz w przypadku braku obowiązku przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w pokoju nr 25 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
(opłatę skarbowa można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego, parter, pok. nr 5) |
Termin załatwienia sprawy |
Ustawowy termin wynosi 2 miesiące. Niemniej jednak termin uzależniony jest od oczekiwania na uzgodnienie projektu decyzji z organami wymienionymi w ustawie |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie. |
Pozostałe Informacje |
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, składa się w punkcie obsługi klienta, parter, pok. 6 |
Karta Usługi |
DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO |
Podstawa prawna |
Art. 50, 51 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 293 z późn. zm) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Irena Dąbek – kierownik Referatu Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Odbiór decyzji osobiście lub drogą pocztową. |
Wymagane dokumenty |
1) Określenie granic terenu objętego wnioskiem, ze wskazaniem lokalizacji obiektu lub przebiegu inwestycji liniowej, przedstawionym na kopii mapy zasadniczej, obejmującym teren, którego wniosek dotyczy oraz obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000. 2) Charakterystykę inwestycji, obejmującą: a) Określenie zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów, b) Określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu, oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej c) Określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz w przypadku braku obowiązku przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w pokoju nr 25 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
1.Opłatę skarbową dokonuje wnioskodawca nie posiadający tytułu prawnego do terenu, którego dotyczy wniosek w wysokości 598 zł, (opłatę skarbowa można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego, parter, pok. nr 5). Opłatę należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. |
Termin załatwienia sprawy |
Ustawowy termin wynosi 2 miesiące. Niemniej jednak termin uzależniony jest od oczekiwania na uzgodnienie projektu decyzji z organami wymienionymi w ustawie |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie |
Pozostałe Informacje |
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy, składa się w punkcie informacyjnym, parter, pok. 6 |
Karta Usługi |
WYPIS I WYRYS Z MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Irena Dąbek – kierownik Referatu Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Odbiór zaświadczenia osobiście lub drogą pocztową. |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu zawierający:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w pokoju nr 25 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
|
Termin załatwienia sprawy |
7 dni od daty złożenia wniosku |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje tryb odwoławczy |
Pozostałe Informacje |
Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu składa się w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego (po dokonaniu opłaty skarbowej) |
Karta Usługi |
UDZIELENIE ZGODY NA MODERNIZACJĘ LOKALU MIESZKALNEGO SAMODZIELNIE PRZEZ NAJEMCĘ NA JEGO KOSZT |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca. |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego. |
Pozostałe Informacje |
|
Karta Usługi |
Najem lokali mieszkalnych |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
Burmistrz po zasięgnięciu opinii Komisji Rady Miejskiej wydaje;
|
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
|
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca. Natomiast skierowanie do zawarcia umowy najmu gdy wnioskodawca został pozytywnie zakwalifikowany do otrzymania lokalu, w przypadku pozyskania mieszkania. |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego |
Pozostałe Informacje |
Zasób mieszkaniowy Kolbuszowej służy do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych osób będących stałymi mieszkańcami Kolbuszowej. Lokale stanowiące mieszkaniowy zasób Kolbuszowej mogą być wynajmowane na czas nieoznaczony osobom pozostającym w trudnych warunkach mieszkaniowych, których średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 175 % najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym lub 125 % najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym. Przez osoby, które pozostają w trudnych warunkach mieszkaniowych uważa się osobę zamieszkującą w lokalu w którym na członka gospodarstwa domowego przypada mniej niż 5,0m2 ogólnej powierzchni pokoi lub nie spełnia ono wymogów pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi. Do wynajmu lokalu socjalnego mogą być zakwalifikowane osoby nie mające zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych i znajdujące się w niedostatku, tj. osoby, których średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie sześciu miesięcy poprzedzających date złożenia wniosku nie przekracza 75 % najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym lub nie przekracza 50 % najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym. Kwoty świadczeń emerytalno – rentowych znajdują się na stronie internetowej ZUS (www.zus.pl) oraz w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej Monitor Polski. Osoba ubiegająca się o wynajem lokalu mieszkalnego składa pisemny wniosek – wzór w załączeniu). Następnie poddawany jest on weryfikacji w zakresie spraw meldunkowych, metrażu zajmowanej powierzchni, wysokości dochodów. taka weryfikacja dokonywana jest również w chwili kierowana do zawarcia umowy najmu. |
Karta Usługi |
PRZYWRÓCENIE TYTUŁU PRAWNEGO |
Podstawa prawna |
1) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (tekst jednolity Dz.U.2020.611, z późn. zm.) 2) Uchwała Nr XLII/506/2017 Rady Miejskiej w Kolbuszowej z dnia 4 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kolbuszowa ( DUWP.2017.2965) 3) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tj. Dz.U.2020.1546, z późn. zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
1) skierowanie do zawarcia umowy 2) odmawia informująca wnioskodawcę o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia wniosku. |
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od momentu złożenia kompletnego wniosku |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego. Możliwe jest ewentualne wniesienie stosownego pozwu do sądu powszechnego. |
Pozostałe Informacje |
ZAŁĄCZNIKI
Karta Usługi |
ROZPATRYWANIE WNIOSKÓW O PONOWNE ZAWARCIE UMOWY NAJMU LOKALU SOCJALNEGO |
Podstawa prawna |
1) ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (tekst jednolity Dz.U.2020.611, z późn. zm.) 2) Uchwała Nr XLII/506/2017 Rady Miejskiej w Kolbuszowej z dnia 4 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kolbuszowa (DUWP.2017.2965); |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
1) skierowanie do zawarcia umowy 2) odmawia informując wnioskodawcę o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia wniosku. |
Wymagane dokumenty |
1) wniosek sporządzony osobiście przez osobę ubiegająca się o ponowne zawarcie umowy najmu lokalu socjalnego 2) wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego, 3) oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i pozyskiwanie niezbędnych informacji, 3) zaświadczenie o osiągniętych dochodach przez wszystkich członków gospodarstwa domowego za okres 3 m-cy poprzedzających date złożenia wniosku 4) poprzednia umowa najmu lokalu socjalnego, 5) w przypadku występowania zaległości czynszowych – dowód wpłaty zadłużenia lub porozumienie w sprawie spłaty zadłużenia w ratach |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
1) wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego, 2) zaświadczenie o osiągniętych dochodach 3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, - druki dostępne są na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta; w pokoju Nr 24 , piętro I tutejszego Urzędu. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca. |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje |
Pozostałe Informacje |
Zasób mieszkaniowy Kolbuszowej służy do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych osób będących stałymi mieszkańcami Kolbuszowej. Lokale stanowiące mieszkaniowy zasób Kolbuszowej mogą być wynajmowane na czas nieoznaczony osobom pozostającym w trudnych warunkach mieszkaniowych, których średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku nie przekracza 175 % najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym lub 125 % najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym. Przez osoby, które pozostają w trudnych warunkach mieszkaniowych uważa się osobę zamieszkującą w lokalu w którym na członka gospodarstwa domowego przypada mniej niż 5,0m2 ogólnej powierzchni pokoi lub nie spełnia ono wymogów pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi. Do wynajmu lokalu socjalnego mogą być zakwalifikowane osoby nie mające zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych i znajdujące się w niedostatku, tj. osoby, których średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie sześciu miesięcy poprzedzających date złożenia wniosku nie przekracza 75 % najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym lub nie przekracza 50 % najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym. Kwoty świadczeń emerytalno – rentowych znajdują się na stronie internetowej ZUS (www.zus.pl) oraz w Dzienniku Urzędowym Rzeczpospolitej Polskiej Monitor Polski. Osoba ubiegająca się o wynajem lokalu mieszkalnego składa pisemny wniosek – wzór w załączeniu). Następnie poddawany jest on weryfikacji w zakresie spraw meldunkowych, metrażu zajmowanej powierzchni, wysokości dochodów. taka weryfikacja dokonywana jest również w chwili kierowana do zawarcia umowy najmu. |
ZAŁĄCZNIK
Karta Usługi |
KIEROWANIE DO ZAWARCIA UMOWY NAJMU Z TYTUŁU REALIZACJI WYROKU SADOWEGO ZOBOWIĄZUJĄCEGO GMINĘ KOLBUSZOWA DO DOSTARCZENIA LOKALU ZAMIENNEGO LUB SOCJALNEGO |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego, |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
1) wniosek osoby uprawnionej do otrzymania lokalu zamiennego lub socjalnego o przyznanie lokalu mieszkalnego z zasobów mieszkaniowych gminy Kolbuszowa - oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych - oświadczenie o nieposiadaniu przez wnioskodawcę i jego współmałżonka 2) wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego oraz informacje o dochodach, 3) wyrok sądowy zaopatrzony w klauzulę prawomocności lub wykonalności orzekający o obowiązku dostarczenia lokalu zamiennego lub socjalnego przez gminę Kolbuszowa 4) uwierzytelniona kopia tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego przed uzyskaniem wyroku sądu |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
1) wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego, 2) zaświadczenie o dochodach, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca. Natomiast skierowanie do zawarcia umowy najmu gdy wnioskodawca został pozytywnie zakwalifikowany do otrzymania lokalu, w przypadku pozyskania mieszkania. |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego. |
Pozostałe Informacje |
|
ZAŁĄCZNIKI
Karta Usługi |
Przyznanie dodatku mieszkaniowego |
Podstawa prawna |
1) Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych ( Dz.U.2019.2133, z późn. zm.), 2) art. 11 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz.U. 2021, poz. 11). 3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu ( Dz. U.2013.589) 4) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz.U.2021.735, z późn. zm.) 5) ustawa o opłacie skarbowej ( Dz.U.2020.1546, z późn. zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, II piętro, pokój Nr 24, telefon 0 17 2271 333 w. 348, |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa- inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
Decyzja administracyjna |
Wymagane dokumenty |
1.Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego. 2.Deklaracja o wysokości dochodu. 3.Dokument potwierdzający wysokość dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego uzyskanych w okresie trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku, w szczególności:
4.Tytuł prawny do zajmowanego lokalu ( najem, podnajem, spółdzielcze prawo do lokalu, właścicielom, innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem, osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny) 5.Dokument potwierdzający wysokość opłat mieszkaniowych (np. czynszowy, rachunki) lub wyszczególnienie rodzaju i wysokości wydatków we wniosku przez zarządcę budynku. 6.Dokumenty lub oświadczenie właściciela domu jednorodzinnego o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni oraz o wyposażeniu technicznym domu – dotyczy domów jednorodzinnych. W przypadku dokumentów, o których mowa w pkt. 3-6 należy przedłożyć oryginały tych dokumentów do wglądu. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
|
Opłaty |
Postępowanie nie podlega opłatom. |
Termin załatwienia sprawy |
Do 30 dni od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
1) Dodatek mieszkaniowy przysługuje: - najemcom albo podnajemcom lokali mieszkalnych, zamieszkującym w tych lokalach, - osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego; - osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych; - innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem; - osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny; w związku z zamieszkiwaniem w jednym lokalu mieszkalnym albo zajmowaniem jednego lokalu mieszkalnego, na podstawie więcej niż jednego tytułu ,prawnego spośród wyżej wymienionych; 2) Dodatek mieszkaniowy nie przysługuje osobom przebywającym w: - domu pomocy społecznej, - młodzieżowym ośrodku wychowawczym, - schronisku dla nieletnich; - zakładzie poprawczym; - zakładzie karnym, - szkole, w tym w szkole wojskowej jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne całodobowe utrzymanie, 3) średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego uzyskany w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku, przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy nie przekroczył w gospodarstwie: - jednoosobowym - 40 %; - wieloosobowym – 30 % przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu złożenia wniosku, z uwzględnieniem; - jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego jest wyższy od wyżej określonego, a kwota nadwyżki nie przekracza wysokości dodatku mieszkaniowego, należny dodatek mieszkaniowy obniża się o te kwotę, - dodatku mieszkaniowego nie przyznaje się, jeżeli jego kwota byłaby niższa niż 0,5 % kwoty przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu wydania decyzji, 4) kryterium dochodowe: a) za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 111), b) nie uwzględnia się dochodu osoby, która przebywa w instytucji, o której mowa w punkcie 2, albo wyprowadziła się z lokalu mieszkalnego albo zmarła przed dniem złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, c) dochód z tego gospodarstwa ustala się na podstawie powierzchni gruntów w hektarach przeliczeniowych i wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego, ostatnio ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333), d) wysokość dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej, w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426, z późn. zm.), ustala się na podstawie oświadczenia wnioskodawcy lub zaświadczenia wydanego przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego, e) w przypadku ustalania dochodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 1905, 2123 i 2320) przyjmuje się dochód miesięczny w wysokości 1/12 dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny, o którym mowa w art. 5 ust. 7a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. 5) przez gospodarstwo domowe rozumie się gospodarstwo prowadzone przez wnioskodawcę samodzielnie albo wspólnie z małżonkiem i innymi osobami stale z nia zamieszkującymi i gospodarującymi, które swoje prawa do zamieszkiwania w lokalu wywodzą z prawa wnioskodawcy, 6) normatywna powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu mieszkalnego w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego a) nie przekracza: - 35 m2 – dla 1 osoby; - 40 m2 – dla 2 osób; - 45 m2 – dla 3 osób; - 55 m2 – dla 4 osób; - 65 m2 – dla 5 osób; - 70 m2 – dla 6 osób, a w razie zamieszkiwania w lokalu większej liczby osób, dla każdej kolejnej osoby zwiększa się normatywną powierzchnię o 5 m2. b) normatywną powierzchnię powiększa się o 15 m2 jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim lub osoba niepełnosprawna, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju. Powierzchnie tą powiększa się niezależnie od liczby członków gospodarstwa domowego, O wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju orzekają powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, o których mowa w ustawie z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz.U. z 2020 r., poz. 426. 568 i 875) 7) wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy w wysokości: - 15% dochodów gospodarstwa-w gospodarstwie jednoosobowym, 8) w celu obliczenia ryczałtu na zakup opału, za brak w lokalu instalacji doprowadzającej energię cieplną do celów ogrzewania lub instalacje ciepłej wody lub gazu przewodowego z zewnętrznego źródła stosuje się średnią cenę 1 kWh energii elektrycznej, ogłaszaną na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 18 lit. d ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833, 843, 1086, 1378 i 1565), powiększoną o podatek od towarów i usług, 9) wysokość dodatku mieszkaniowego, łącznie z ryczałtem, o którym mowa w ust. 7, nie może przekraczać, 70% wydatków przypadających na normatywną powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego lub 70% faktycznych wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny, jeżeli powierzchnia tego lokalu jest mniejsza lub równa normatywnej powierzchni, wskaźnik ten może obniżyć o 20 punktów procentowych Rada Miejska, w drodze uchwały, 10) dodatek mieszkaniowy przyznaje się w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, na 6 miesięcy w drodze decyzji administracyjnej, po złożeniu wniosku oraz deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego za okres trzech miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego, 11) w celu weryfikacji informacji i danych zawartych we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego i w deklaracji, o której mowa w ust. 1, oraz w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, organ może wezwać wnioskodawcę do przekazania dodatkowych dokumentów potwierdzających te informacje i dane, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni. Organ może odmówić przyznania dodatku mieszkaniowego w przypadku niedostarczenia wskazanych dokumentów w wyznaczonym terminie, 12) osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13, przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku, 13) zmiany danych zawartych we wniosku lub deklaracji złożonej przez wnioskodawcę, które nastąpiły w okresie 6 miesięcy od dnia przyznania dodatku mieszkaniowego, nie mają wpływu na wysokość wypłacanego dodatku mieszkaniowego, 14) dodatek mieszkaniowy wypłaca się zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, z góry, w terminie do 10. dnia każdego miesiąca. W tym samym terminie wypłaca się ryczałt, 15) jeżeli osoba otrzymując dodatek mieszkaniowy nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal a) to wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze decyzji do czasu uregulowania zaległości b) jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji, to decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasa, c) jeżeli uregulowane zostaną należności w terminie trzech miesięcy to dodatek mieszkaniowy wypłaca się za okres, w którym wypłata była wstrzymana, 16) jeżeli w wyniku wznowienia postępowania stwierdzono, że dodatek mieszkaniowy przyznano na podstawie nieprawdziwych danych zawartych w deklaracji lub wniosku, o których mowa w ust. 1, osoba otrzymująca dodatek mieszkaniowy jest obowiązana do zwrotu nienależnie pobranych kwot w podwójnej wysokości. Należności te wraz z odsetkami i kosztami egzekucyjnymi podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji. Wypłatę dodatku mieszkaniowego w skorygowanej wysokości wstrzymuje się do czasu wyegzekwowania należności, |
ZAŁĄCZNIKI
Karta Usługi |
Potwierdzenie wstąpienia w stosunek najmu lokalu mieszkalnego po śmierci najemcy |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
1) skierowanie do zawarcia umowy najmu lokalu, 2) odmowa wydania skierowania zawierająca informacje o braku podstaw prawnych do pozytywnego załatwienia wniosku |
Wymagane dokumenty |
1) pismo wniosek sporządzony osobiście przez osobę ubiegającą się o potwierdzenie tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego poświadczony przez administrację budynku, wraz z; - oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i pozyskiwanie niezbędnych informacji, - oświadczenie o wspólnym zamieszkiwaniu z najemcą do chwili śmierci głównego najemcy, - oświadczenie o nieposiadaniu przez wnioskodawcę i jego współmałżonka tytułu prawnego do zajmowania lokalu lub nieruchomości, - uwierzytelniona kopia tytułu prawnego do lokalu dotychczasowego najemcy 2) zaświadczenie o osiągniętych dochodach 3) dokumenty potwierdzające pokrewieństwo wnioskodawcy z najemcą |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
1) wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu mieszkalnego 2) zaświadczenie o osiągniętych dochodach 3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Odpowiedz na złożony wniosek w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy od momentu złożenia kompletnego wniosku |
Tryb odwoławczy |
Wnioskodawcy nie przysługuje uprawnienie do wniesienia środka odwoławczego. Możliwe jest ewentualne wniesienie stosownego pozwu do sądu powszechnego. |
Pozostałe Informacje |
|
ZAŁĄCZNIKI
Karta Usługi |
Dodatek energetyczny |
Podstawa prawna |
1) ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( t.j.: Dz.U.2020.833, z późn. zm.) 2) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postepowania Administracyjnego ( t.j.: Dz.U.2020.256, z późn. zm. ) 3) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( tj. Dz.U.2020.1546, z późn. zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa, inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
Decyzja administracyjna o przyznaniu dodatku energetycznego |
Wymagane dokumenty |
|
Określenie wzorów dokumentów i miejsce ich udostępnienia |
Druk wniosku o przyznanie dodatku energetycznego. - Biurze Obsługi Klienta pokój Nr 6, |
Opłaty |
Zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 lutego 2014 r. w sprawie zaniechania poboru opłaty skarbowej ( Dz. U. z 2014 r. p.224) |
Termin załatwienia sprawy |
Miesiąc od dnia złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji w sprawie ustalenia prawa do zryczałtowanego dodatku energetycznego służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Od dnia 01 stycznia 2014 r. można ubiegać się o przyznanie dodatku energetycznego wprowadzonego ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2013 r. poz. 984). O dodatek energetyczny może ubiegać się osoba nazwana przez ustawę Prawo energetyczne odbiorcą wrażliwym. Odbiorca wrażliwy to osoba; 1) której przyznano dodatek mieszkaniowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 966), 2) która jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym, 3) zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej. Dodatek energetyczny wynosi rocznie nie więcej niż 30 % iloczynu limitu zużycia energii elektrycznej oraz średniej ceny energii elektrycznej dla odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym, ogłaszanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki do dnia 31 marca każdego roku. Wysokość limitu zużycia energii i elektrycznej wynosi; 1) 900 kWh w roku kalendarzowym dla gospodarstwa domowego prowadzonego przez osobę samotną, 2) 1 250 kWh w roku kalendarzowym dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 4 osób, 3) 1 500 kWh w roku kalendarzowym dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 5 osób. Dodatek energetyczny przyznaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta w drodze decyzji, na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej. Do wniosku dołącza się kopię umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej. Dodatek energetyczny wypłacany będzie odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej do dnia 10 każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia 2014 r. w którym dodatek energetyczny wypłaca się do dnia 30 stycznia danego roku. Dodatek energetyczny wynosi miesięcznie 1/12 kwoty rocznej dodatku energetycznego ogłaszanej przez ministra właściwego do spraw gospodarki na podstawie ustawy Prawo energetyczne. Ustawa Prawo energetyczne wprowadziła zmianę do ustawy o dodatkach mieszkaniowych określając, że dodatek energetyczny nie jest dochodem przy ubieganiu się o dodatek mieszkaniowy. |
|
|
ZAŁĄCZNIK
WAŻNE!!!
Licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką – wydane przed dniem 1 stycznia 2020r. zachowują ważność przez okres, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż 3 lata od dnie wejścia w życie ustawy z dnia 16 maja 2019r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1180) – tj. do dnia 31 grudnia 2022r.
Licencje wydane przed 1 stycznia 2020r. podlegają dostosowaniu do wymagań określonych w zmienionej ustawie o transporcie drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019r. poz. 2377), na wniosek przedsiębiorcy złożony przed 31 grudnia 2022r.
PO TYM TERMINIE LICENCJE – TRACĄ WAŻNOŚĆ!!!
Karta Usługi |
Udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką |
Wymagane dokumenty |
Wniosek – formularz: Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką. Załączniki: - Oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym, - Zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy, spełniają warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym, - Wykaz pojazdów zawierający następujące informacje: markę, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem, Do wglądu: - Dowód rejestracyjny pojazdu, |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania: Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką. Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta ub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Opłata administracyjna: Za udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką na obszar gminy – miasto Kolbuszowa pobiera się opłatę w wysokości: - licencja ważna od 2 do 15 lat - 200 zł Opłata skarbowa: opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji. Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem 17 2271 333, wew. 348 |
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Przekazywanie danych z wniosku CEIDG-1 |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Wniosek o wpis do CEIDG można wypełnić w formie papierowej lub elektronicznej. Wniosek elektroniczny wypełniony w trybie anonimowym, tzw. wniosek roboczy (bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu zaufanego, albo podpisu osobistego), wymaga wizyty w urzędzie gminy w celu potwierdzenia tożsamości i złożenia podpisu przez wnioskodawcę. Wniosek o wpis do CEIDG można złożyć w wybranym przez siebie urzędzie gminy w Polsce:
Jeżeli wniosek o wpis do CEIDG jest składany osobiście lub przez osobę uprawnioną, organ gminy potwierdza tożsamość składającego wniosek oraz potwierdza za pokwitowaniem przyjęcie wniosku. Jeżeli wniosek będzie niepoprawny, organ gminy niezwłocznie wskaże wnioskodawcy błędy oraz wezwie do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych, pod rygorem pozostawienia go bez rozpoznania |
Wymagane dokumenty |
AKTUALNE FORMULARZE WNIOSKÓW I INSTRUKCJE ICH WYPEŁNIANIA Można również na tej stronie interaktywnie wypełnić wniosek i wydrukować po weryfikacji. Wniosek CEIDG-1 może stanowić:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania: Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Rejestracja w CEIDG i wszelkie czynności związane z wpisem są BEZPŁATNE. Opłacie skarbowej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii – w sprawie z zakresu administracji publicznej – w wysokości 17 zł na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Zwolnienie z opłaty przysługuje jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dzieci), zstępnemu (dziadkowie, wnuki) lub rodzeństwu. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. Dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż następnego dnia roboczego od daty jego wpływu, pod warunkiem że wniosek jest poprawny. W przypadku konieczności skorygowania lub uzupełnienia wniosku termin wskazany wyżej biegnie od dnia wpływu uzupełnionego lub poprawionego wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy. |
Pozostałe Informacje |
Wniosek CEIDG-1 można złożyć bezpośrednio do CEIDG drogą elektroniczną - w takim przypadku należy posiadać podpis zaufany albo podpis osobisty, albo kwalifikowany podpis elektroniczny, a następnie:
Jeśli przedsiębiorca korzysta z bankowości elektronicznej, może potwierdzić profil zaufany za pośrednictwem wybranych banków bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym. Wpisowi do CEIDG podlegają przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi. Spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą, w związku z tym nie podlega ona wpisowi do ewidencji przedsiębiorców. Przedsiębiorcami podlegającymi wpisowi do CEIDG są wspólnicy spółek cywilnych będący osobami fizycznymi. Każdy wspólnik jest zobowiązany uzyskać wpis do CEIDG przed podjęciem działalności w ramach spółki cywilnej. Jeżeli jest już przedsiębiorcą wpisanym do CEIDG i dołączył do spółki cywilnej, uzupełnia swój wpis o NIP i REGON spółki wnioskiem o zmianę wpisu. |
Karta Usługi |
Udzielenie informacji o przedsiębiorcach przed przekazaniem do CEIDG |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
Wniosek o udostępnienie danych archiwalnych z ewidencji działalności gospodarczej wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Opłaty skarbowe:
Opłaty można dokonać np. w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Termin załatwienia sprawy |
Wydawanie informacji o przedsiębiorcy, następuje po złożeniu wniosku ze wskazaniem przeznaczenia udostępnianych danych. Informacje udzielane są niezwłocznie, w kolejności wpływu zapytania |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
Pozostałe Informacje |
W Urzędzie Miejskim można uzyskać wyłącznie stan archiwalny wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej znajdują się w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i są udostępniane poprzez stronę internetową www.ceidg.gov.pl |
ZALĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Zezwolenie na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych |
Wymagane dokumenty |
Pisemny wniosek, złożony przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych lub jednostkę Ochotniczej Straży Pożarnej, o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych wraz z załącznikami:
Pisemna zgoda organizatora oraz właściciela lub zarządcy terenu na którym ma być zlokalizowany punkt sprzedaży napojów alkoholowych |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Opłata za jednorazowe zezwolenia wnoszona jest na rachunek Gminy przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń i tak:
Opłaty można dokonać np. w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. Opłata skarbowa: opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Zezwolenia wydaje się na okres do 2 dni. Wnioski o wydanie jednorazowych zezwoleń należy składać w terminie 14 dni przed planowaną imprezą. Jeżeli przedsiębiorca ubiega się o więcej niż jeden rodzaj zezwolenia np. na A i B, to na każdy rodzaj zezwolenia należy złożyć oddzielny wniosek. |
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży |
Wymagane dokumenty |
Do wniosku należy dołączyć:
3. Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta |
Opłaty |
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Opłata, o której mowa wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech ratach: do 31 stycznia, W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
|
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym |
||||||||||||||||||||||
Podstawa prawna |
|
||||||||||||||||||||||
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
||||||||||||||||||||||
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
||||||||||||||||||||||
Sposób załatwienia sprawy |
Zezwolenie na wykonywanie regularnych lub regularnych specjalnych przewozów osób |
||||||||||||||||||||||
Wymagane dokumenty |
Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
Załączniki do wniosku:
Załączniki do wniosku:
|
||||||||||||||||||||||
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
||||||||||||||||||||||
Opłaty |
Opłata za wydanie zezwolenia jest naliczana zgodnie z § 11 oraz § 14 ust.1 Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych. Za wydanie zezwolenia na wykonywanie przewozu osób w krajowym transporcie drogowym pojazdem samochodowym pobiera się następujące opłaty:
Opłaty można dokonać np. w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. Opłata skarbowa: opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. |
||||||||||||||||||||||
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
||||||||||||||||||||||
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
||||||||||||||||||||||
Pozostałe Informacje |
Zezwolenie na przewóz regularny jest wydawane do 31 grudnia 2021 r. |
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Zezwolenie na wyprzedaż napojów alkoholowych |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych wraz z następującymi załącznikami:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, wynosi:
2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia. |
ZAŁĄCZNIKI:
WAŻNE!!!
Licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką – wydane przed dniem 1 stycznia 2020r. zachowują ważność przez okres, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż 3 lata od dnie wejścia w życie ustawy z dnia 16 maja 2019r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1180) – tj. do dnia 31 grudnia 2022r.
Licencje wydane przed 1 stycznia 2020r. podlegają dostosowaniu do wymagań określonych w zmienionej ustawie o transporcie drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz. U. z 2019r. poz. 2377), na wniosek przedsiębiorcy złożony przed 31 grudnia 2022r.
PO TYM TERMINIE LICENCJE – TRACĄ WAŻNOŚĆ!!!
Karta Usługi |
Zmiana licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką |
Wymagane dokumenty |
Wniosek – formularz: Wniosek o zmianę licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką. Załączniki: W przypadku zmiany siedziby, adresu, oznaczenia przedsiębiorcy lub nazwiska - zaświadczenie o niekaralności opatrzone data nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy, spełniają warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym, - Dowód uiszczenia opłaty za zmianę licencji. W przypadku zmiany pojazdu lub numeru rejestracyjnego pojazdu:
- Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika Do wglądu: - Dowód rejestracyjny pojazdu, - Świadectwo legalizacji urządzenia kontrolno-pomiarowego (taksometru) zainstalowanego w pojeździe, - Zaświadczenie lekarskie potwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy, - Orzeczenie psychologiczne potwierdzające brak przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Opłata administracyjna: Za zmianę licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie licencji. Opłaty można dokonać np. w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. Opłata skarbowa: opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Wszelkie zmiany danych przewoźnik drogowy zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu licencji w ciągu 28 dni od dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji. Szczegółowe informacje udzielane są pod numerem 17 2271 333, wew. 348 |
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Wpis do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy Kolbuszowa |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Wpis do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o wpis do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Miasta i Gminy Kolbuszowa wraz z załącznikami:
W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Postępowanie nie podlega opłatom. |
Termin załatwienia sprawy |
Wpis do ewidencji w ciągu 7 dni od daty otrzymania wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
Pozostałe Informacje |
Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do organu udzielającego wpisu o następujących zmianach:
|
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Szczur Ewa - Specjalista |
Sposób załatwienia sprawy |
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przedsiębiorcy, którego działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie |
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
Formularze wniosków dostępne również w Biurze Obsługi Klienta lub w pok. 24 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
W roku uzyskania zezwolenia, opłaty dokonuje się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.
Opłata, o której mowa wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem. Opłaty można dokonać np. w kasie Urzędu w godzinach jego pracy lub na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. Opłata skarbowa: opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane – nie później niż w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorców, których działalność polega na dostarczaniu żywności na imprezy zamknięte organizowane w czasie i miejscu wyznaczonym przez klienta, w oparciu o zawartą z nim umowę (katering) wydawane są na okres 2 lat. |
ZAŁĄCZNIKI:
Karta Usługi |
Przyznanie dodatku mieszkaniowego z mocą wsteczną |
Podstawa prawna |
1) Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych ( t.j.: Dz.U.2019.2133, z późn. zm.), 2) Ustawa z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz uproszczonym postepowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 ( Dz.U.2020.1086, z późn. zm.) 3) Ustawa z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz.U.2021.11, z późn. zm.) 4) Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.2020.2255, z późn. zm.) 5) Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie dodatków mieszkaniowych( Dz.U.2001.156.1817), 6) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 grudnia 2001r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu ( Dz.U.2013.589, z późn. zm.) 7) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2021.735, z późn. zm.) 8) ustawa o opłacie skarbowej ( Dz.U.2020.1546, z późn. zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Budownictwa i Planowania Przestrzennego |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Czesława Pietruszka-Rząsa- inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
Decyzja administracyjna |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego z Klauzulą o przyznanie dodatku mieszkaniowego z mocą wsteczną. 2. Deklaracja o wysokości dochodu. 3. Dokument potwierdzający wysokość dochodów wszystkich członków gospodarstwa domowego uzyskanych w okresie trzech pełnych miesięcy kalendarzowych poprzedzających datę złożenia wniosku, w szczególności: a) zaświadczenie o dochodzie z zakładu pracy – dot. osób zatrudnionych na podstawie m.in. umowy o pracę, umowy cywilnej. b) oświadczenie o dochodach c) decyzję przyznającą rentę/emeryturę lub zaświadczenie z ZUS – dot. osób pobierających świadczenia emerytalno-rentowe. d) odcinki przekazów pocztowych lub odpis wyroku sądowego przyznającego alimenty – dot. osób otrzymujących alimenty na podstawie wyroku sądowego. e) oświadczenie o dochodowości z gospodarstwa rolnego. f) informacje o sposobie wypłaty ryczałtu, za brak instalacji centralnego ogrzewania lub centralnej ciepłej wody lub gazu przewodowego, 4. Tytuł prawny do zajmowanego lokalu ( najem, podnajem, spółdzielcze prawo do lokalu, właścicielom, innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem, osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny) 5. Dokument potwierdzający wysokość opłat mieszkaniowych (np. czynszowy, rachunki) lub wyszczególnienie rodzaju i wysokości wydatków we wniosku przez zarządcę budynku. 6. Dokumenty lub oświadczenie właściciela domu jednorodzinnego o wielkości powierzchni użytkowej, w tym łącznej powierzchni pokoi i kuchni oraz o wyposażeniu technicznym domu – dotyczy domów jednorodzinnych. W przypadku dokumentów, o których mowa w pkt. 3-6 należy przedłożyć oryginały tych dokumentów do wglądu. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Pliki do pobrania:
|
Opłaty |
Postępowanie nie podlega opłatom. |
Termin załatwienia sprawy |
Do 30 dni od daty złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. |
Pozostałe Informacje |
Dodatek mieszkaniowy z mocą wsteczną przyznawany jest za okres stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonych z powodu COVID-19, osobie spełniające warunki do przyznania dodatku mieszkaniowego. 1) Dodatek mieszkaniowy przysługuje: - najemcom albo podnajemcom lokali mieszkalnych, zamieszkującym w tych lokalach, - osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych, do których przysługuje im spółdzielcze prawo do lokalu mieszkalnego; - osobom mieszkającym w lokalach mieszkalnych znajdujących się w budynkach stanowiących ich własność i właścicielom samodzielnych lokali mieszkalnych; - innym osobom mającym tytuł prawny do zajmowanego lokalu mieszkalnego i ponoszącym wydatki związane z jego zajmowaniem; - osobom zajmującym lokal mieszkalny bez tytułu prawnego, oczekującym na przysługujący im lokal zamienny; w związku z zamieszkiwaniem w jednym lokalu mieszkalnym albo zajmowaniem jednego lokalu mieszkalnego, na podstawie więcej niż jednego tytułu ,prawnego spośród wyżej wymienionych; 2) Dodatek mieszkaniowy nie przysługuje osobom przebywającym w: - domu pomocy społecznej, - młodzieżowym ośrodku wychowawczym, - schronisku dla nieletnich; - zakładzie poprawczym; - zakładzie karnym, - szkole, w tym w szkole wojskowej jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne całodobowe utrzymanie, 3) średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego uzyskany w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku, przypadający na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy nie przekroczył w gospodarstwie: - wieloosobowym – 30 % przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu złożenia wniosku, z uwzględnieniem; - jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego jest wyższy od wyżej określonego, a kwota nadwyżki nie przekracza wysokości dodatku mieszkaniowego, należny dodatek mieszkaniowy obniża się o te kwotę, - dodatku mieszkaniowego nie przyznaje się, jeżeli jego kwota byłaby niższa niż 0,5 % kwoty przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej, obowiązującego w dniu wydania decyzji, 4) kryterium dochodowe: a) za dochód uważa się dochód w rozumieniu art. 3 ust 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 111), b) nie uwzględnia się dochodu osoby, która przebywa w instytucji, o której mowa w punkcie 2, albo wyprowadziła się z lokalu mieszkalnego albo zmarła przed dniem złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego, c) dochód z tego gospodarstwa ustala się na podstawie powierzchni gruntów w hektarach przeliczeniowych i wysokości przeciętnego dochodu z pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych z 1 ha przeliczeniowego, ostatnio ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na podstawie art. 18 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 333),
5) przez gospodarstwo domowe rozumie się gospodarstwo prowadzone przez wnioskodawcę samodzielnie albo wspólnie z małżonkiem i innymi osobami stale z nią zamieszkującymi i gospodarującymi, które swoje prawa do zamieszkiwania w lokalu wywodzą z prawa wnioskodawcy, 6) normatywna powierzchnia użytkowa zajmowanego lokalu mieszkalnego w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego a) nie przekracza: b) normatywną powierzchnię powiększa się o 15 m2 jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku inwalidzkim lub osoba niepełnosprawna, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju. Powierzchnie tą powiększa się niezależnie od liczby członków gospodarstwa domowego, O wymogu zamieszkiwania w oddzielnym pokoju orzekają powiatowe zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności, o których mowa w ustawie z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz.U. z 2020 r., poz. 426. 568 i 875) 7) wysokość dodatku mieszkaniowego stanowi różnicę między wydatkami, przypadającymi na normatywną powierzchnię użytkową zajmowanego lokalu mieszkalnego, a kwotą wydatków poniesionych przez osobę ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy w wysokości: - 15% dochodów gospodarstwa-w gospodarstwie jednoosobowym, - 12% dochodów gospodarstwa-w gospodarstwie 2-4 osobowym, - 10% dochodów gospodarstwa- w gospodarstwie 5-osobowym i większym, 8) w celu obliczenia ryczałtu na zakup opału, za brak w lokalu instalacji doprowadzającej energię cieplną do celów ogrzewania lub instalacje ciepłej wody lub gazu przewodowego z zewnętrznego źródła stosuje się średnią cenę 1 kWh energii elektrycznej, ogłaszaną na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 18 lit. d ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833, 843, 1086, 1378 i 1565), powiększoną o podatek od towarów i usług, 9) wysokość dodatku mieszkaniowego, łącznie z ryczałtem, o którym mowa w ust. 7, nie może przekraczać, 70% wydatków przypadających na normatywną powierzchnię zajmowanego lokalu mieszkalnego lub 70% faktycznych wydatków ponoszonych za lokal mieszkalny, jeżeli powierzchnia tego lokalu jest mniejsza lub równa normatywnej powierzchni, wskaźnik ten może obniżyć o 20 punktów procentowych Rada Miejska, w drodze uchwały, 10) dodatek mieszkaniowy przyznaje się w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, na 6 miesięcy w drodze decyzji administracyjnej, po złożeniu wniosku oraz deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego za okres trzech miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku oraz dokumenty potwierdzające wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku wydatków związanych z zajmowaniem lokalu mieszkalnego, 11) w celu weryfikacji informacji i danych zawartych we wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego i w deklaracji, o której mowa w ust. 1, oraz w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2, organ może wezwać wnioskodawcę do przekazania dodatkowych dokumentów potwierdzających te informacje i dane, wyznaczając termin nie krótszy niż 14 dni. Organ może odmówić przyznania dodatku mieszkaniowego w przypadku niedostarczenia wskazanych dokumentów w wyznaczonym terminie, 12) osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13, przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku, 13) zmiany danych zawartych we wniosku lub deklaracji złożonej przez wnioskodawcę, które nastąpiły w okresie 6 miesięcy od dnia przyznania dodatku mieszkaniowego, nie mają wpływu na wysokość wypłacanego dodatku mieszkaniowego, 14) dodatek mieszkaniowy wypłaca się zarządcy budynku albo innej osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny, z góry, w terminie do 10. dnia każdego miesiąca. W tym samym terminie wypłaca się ryczałt, 15) jeżeli osoba otrzymując dodatek mieszkaniowy nie opłaca na bieżąco należności za zajmowany lokal a) to wypłatę dodatku mieszkaniowego wstrzymuje się, w drodze decyzji do czasu uregulowania zaległości b) jeżeli uregulowanie zaległości nie nastąpi w ciągu 3 miesięcy od dnia wydania decyzji, to decyzja o przyznaniu dodatku mieszkaniowego wygasa, c) jeżeli uregulowane zostaną należności w terminie trzech miesięcy to dodatek mieszkaniowy wypłaca się za okres, w którym wypłata była wstrzymana, 16) jeżeli w wyniku wznowienia postępowania stwierdzono, że dodatek mieszkaniowy przyznano na podstawie nieprawdziwych danych zawartych w deklaracji lub wniosku, o których mowa w ust. 1, osoba otrzymująca dodatek mieszkaniowy jest obowiązana do zwrotu nienależnie pobranych kwot w podwójnej wysokości. Należności te wraz z odsetkami i kosztami egzekucyjnymi podlegają przymusowemu ściągnięciu w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji. Wypłatę dodatku mieszkaniowego w skorygowanej wysokości wstrzymuje się do czasu wyegzekwowania należności, |
ZAŁĄCZNIKI