Zainteresowanych tym tematem Mieszkańców zachęcamy do odwiedzenia strony https://internet.gov.pl/ i sprawdzenia jaki jest obecny stan dostępu do Internetu szerokopasmowego w danym punkcie adresowym oraz jaka firma oferuje tam swoje usługi bądź jakie są tam planowane inwestycje. Informacje, które znajdują się na tej stronie są przekazywane i aktualizowane przez operatorów telekomunikacyjnych. Uzyskanie tych informacji jest bezpłatne i każdy może z niej skorzystać, chociaż dostęp do niektórych funkcji może wymagać zalogowania.
W przypadku, kiedy Twój budynek znajduje się tylko w zasięgu usługi hurtowej oznacza to, że jest już tam wybudowana infrastruktura, natomiast jeszcze żaden operator nie świadczy na niej usług detalicznych. W takim przypadku zgłoś swoje zapotrzebowanie na internet.gov.pl. Będzie to dla operatorów informacja, że na danym obszarze lub na danej infrastrukturze jest popyt na usługi. Jeśli jednak przy twoim punkcie adresowym nie ma żadnych informacji to oznacza, że nikt jeszcze nie oferuje i nie planuje oferować tam usług internetowych. W tej sytuacji również możesz zgłosić swoje zapotrzebowanie.
Możesz to zrobić szybko i sprawnie, bez wychodzenia z domu. Zaloguj się jako obywatel na stronę: https://internet.gov.pl/login/, a do logowania wykorzystaj jeden z proponowanych sposobów: aplikację mObywatel, Profil Zaufany, bankowość elektroniczną lub e-Dowód. Następnie po zalogowaniu kliknij w przycisk „Zgłoś potrzebę dostępu do Internetu” na stronie głównej, po czym wpisz adres, podaj oczekiwaną prędkość i swoje dane kontaktowe. Jeśli skorzystasz z mapy - znajdź adres korzystając z wyszukiwarki i kliknij w punkt z numerem budynku i kiedy na bocznym pasku pojawi się przycisk „Chcę Internet” - kliknij w niego i wypełnij formularz.
Twoje zgłoszenie trafi w zależności od obecnej sytuacji do wszystkich lub wybranego przez Ciebie operatora, albo do operatorów, którzy oferują usługi w odległości do 1 km od wskazanego przez Ciebie adresu. Co ważne, zgłoszenie oznacza wyrażenie zgody marketingowej na kontakt od operatora w celu przedstawienia oferty. Operatorzy mogą, ale nie muszą się z Tobą skontaktować. Więcej szczegółowych informacji uzyskasz na stronie https://internet.gov.pl/faq/ lub w przygotowanej przez nas zakładce https://kolbuszowa.pl/132-internet_gov/13229-sprawdz-dostepnosc-internetu.html