Gmina Kolbuszowa przystąpiła do programu prowadzonego przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. wraz z Ministerstwem Cyfryzacji i wdrożył moduł obsługi płatności online dostępny dla klientów jednostek administracji publicznej, pozwalający na opłacenie przez Internet wniosku o odpis aktu stanu cywilnego. Płatności są realizowane w systemie szybkich płatności internetowych Paybynet, który umożliwia bezpośrednie przesyłanie środków z konta bankowego klienta na rachunek urzędu.
Jak zamówić odpis?
Żeby zamówić odpis dokumentu należy wejść na stronę obywatel.gov.pl odszukać dana usługę, potwierdzić swoją tożsamość Profilem Zaufanym (eGO) i wypełnić elektroniczny formularz (rodzaj odpisu, kogo dotyczy, uzasadnienie). Jeśli wniosek składa pełnomocnik, konieczne jest przesłanie upoważnienia w formie załącznika.
W przypadku gdy odpis dotyczy osoby wypełniającej formularz, dane personalne zostaną automatycznie zaciągnięte do odpowiednich rubryk. Do uzupełnienia pozostaną jedynie dane kontaktowe.
Odbiór w urzędzie czy w domu?
Kolejnym krokiem jest wybór sposobu odbioru dokumentu. Może to być odbiór osobisty w Urzędzie Stanu Cywilnego, tradycyjna przesyłka pocztowa lub przesłana na skrzynkę ePUAP wersja elektroniczna dokumentu.
Płatności online
Ostatni krok to uregulowanie płatności. Kwota zależeć będzi e od liczby i rodzajów odpisów, które zostały wskazane w formularzu. Ceny są różne (22 zł- za odpis skrócony aktu stanu cywilnego, także za odpis wielojęzyczny; 33 zł- za odpis zupełny aktu stanu cywilnego). Wszystkie koszty wyszczególnione zostaną w bilansie płatności.
Nowością jest tu możliwość uregulowania rachunku za pomocą bankowości internetowej. Po wybraniu nazwy banku, nastąpi przekierowanie do strony logowania danego banku. Przy płatności online prowizja za realizację usług udostępnionych na ePUAP wynosi tylko 0,59 zł.
Dla osób nieposiadających konta internetowego istnieje możliwość zapłaty tradycyjnym przelewem. W tej sytuacji należy skan dowodu zapłaty dołączyć jako załącznik.