Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, że od 2021 roku wnioski o przyznanie płatności bezpośrednich mogą być składane wyłącznie poprzez aplikację eWniosekPlus na stronie internetowej www.arimr.gov.pl. W latach 2018-2020 rolnicy zamiast wniosku o przyznanie płatności na dany rok mogli składać oświadczenie, potwierdzające brak zmian w stosunku do poprzedniego roku. Od 2021 roku nie można już złożyć takiego oświadczenia, nie można też złożyć wniosku w wersji papierowej. W związku z powyższym od roku 2021 do rolników nie jest przesyłany spersonalizowany formularz wniosku wraz z materiałem graficznym w wersji papierowej.
W przypadku, gdy rolnik nie jest w stanie samodzielnie wypełnić i wysłać wniosku może skorzystać z odpłatnej pomocy świadczonej przez pracowników Podkarpackiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Kolbuszowej (ul. Kolejowa 10 – I piętro budynku „Solbet”). W celu uzyskania szczegółowych informacji należy się kontaktować z pracownikami PODR pod następującymi numerami telefonów:
tel. (17) 2271799 – dla rolników z terenu powiatu
tel. 723 977 315 – dla rolników z terenu powiatu
tel. 723 977 386 – dla rolników z gminy Majdan Królewski
tel. 723 977 387 – dla rolników z gminy Niwiska
tel. 723 977 389 – dla rolników z gminy Raniżów
tel. 723 977 419 – dla rolników z gminy Kolbuszowa,
tel. 723 977 512 – dla rolników z gminy Dzikowiec
tel. 723 977 532 – dla rolników z gminy Cmolas
Przed wypełnieniem wniosku rolnik powinien przygotować sobie login i hasło dostępowe do aplikacji eWniosekPlus.
Jeżeli rolnik zapomniał hasła lub go nie posiada powinien przygotować sobie:
- numer producenta (login) - jest to 9-cio cyfrowy numer identyfikacyjny producenta nadany przez ARiMR;
- 8 ostatnich cyfr rachunku bankowego - chodzi o 8 ostatnich cyfr konta bankowego podanego do ARiMR
- wypłacona kwota - kwota ostatniego przelewu otrzymanego z ARiMR zrealizowanego w roku 2020.
Dla rolników, którzy nie posiadają dostępu do Internetu, w ramach pomocy technicznej udostępnione zostanie również stanowisko komputerowe w Kolbuszowskim Biurze Powiatowym ARiMR (konieczność posiadania telefonu komórkowego).
Wniosek o przyznanie płatności wraz z wymaganymi załącznikami (dokumentami), składa się w terminie od dnia 15 marca do dnia 15 maja br. W związku z tym, że w 2021 r. 15 maja przypada w sobotę, złożenie wniosku możliwe jest do dnia 17 maja 2021 r. Wniosek może być także złożony w terminie 25 dni kalendarzowych po terminie składania wniosków, tj. do dnia 11 czerwca 2021 r., jednak za każdy dzień roboczy opóźnienia, stosowane będzie zmniejszenie płatności w wysokości 1% należnej kwoty płatności.
Zachęcamy, aby nie czekać ze złożeniem wniosku o przyznanie płatności na koniec terminu.