Karta Usługi |
UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. 2021, poz. 735) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (tekst jedn. Dz. U. 2010, nr 215, poz. 1415) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tel. (17) 2271-333 wew. 503,504 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
Pisemny wniosek o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie wraz z określeniem:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Nie dotyczy |
Opłaty |
Wyszukiwanie i przeglądanie w siedzibie władz publicznych dokumentów udostępnionych w publicznych wykazach jest bezpłatne. Za wyszukiwanie informacji, a także za przekształcanie informacji w formę wskazaną we wniosku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie władze publiczne pobierają opłaty w wysokości odzwierciedlającej związane z tym uzasadnione koszty. Wysokość opłat określają: art. 27 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko oraz rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku. |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu miesiąca, termin może zostać przedłużony do 2 miesięcy ze względu na stopień skomplikowania sprawy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji wnosi się pisemne odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni o doręczenia decyzji. |
Pozostałe Informacje |
Od podmiotu żądającego informacji o środowisku i jego ochronie nie wymaga się wykazania interesu prawnego lub faktycznego. Władze publiczne są obowiązane do udostępniania każdemu informacji o środowisku i jego ochronie, które są informacjami znajdującymi się w posiadaniu władz publicznych lub informacjami przeznaczonymi dla władz publicznych, w zakresie, w jakim nie dotyczy to ich działalności ustawodawczej. |
Karta Usługi |
ZGŁOSZENIE ZAMIARU WYCIECIA DRZEW LUB KRZEWÓW W PRZYPADKU OSÓB FIZYCZNYCH |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Biuro przy ul. Piłsudskiego 6/10, tel. (17) 2271-333 wew.340, 503,504 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
Wniosek; Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzew
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w biurze przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
Do 35 dni |
Tryb odwoławczy |
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków. Wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew na terenie nieruchomości władanej przez wnioskodawcę nie wymaga uzyskania zezwolenia Burmistrza. Przy zgłoszeniu wniosku o usunięcie drzew rosnących na granicy dwóch posesji wymagane jest wystąpienie właścicieli obydwu posesji. |
Karta Usługi |
ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW LUB KRZEWÓW |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340,503,504 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
Wniosek o wydanie zezwolenia, który powinien zawierać:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
Ustawowo do 30 dni, a w sprawach skomplikowanych 2-mce |
Tryb odwoławczy |
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje Wojewódzki Konserwator Zabytków. Wykonanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew na terenie nieruchomości władanej przez wnioskodawcę nie wymaga uzyskania zezwolenia Burmistrza. |
Karta Usługi |
WNIOSEK O UZNANIE ZA POMNIK PRZYRODY |
Podstawa prawna |
Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r o ochronie przyrody /teks jednolity Ustawa z dnia 17.05.1990 o podziale zadań i kompetencji w ustawach szczegółowych (Dz. U. z 1990r.Nr.34 poz. Z póż.zm.) Art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.jedn.Dz.U.z2016r.poz.446) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Ustanowienie pomnika przyrody następuje w drodze uchwały Rady Miejskiej, projekt uchwały podlega uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Rzeszowie |
Wymagane dokumenty |
Wniosek zawierający informacje:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek strony |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu 60 dni, z uwagi na skomplikowany charakter sprawy |
Tryb odwoławczy |
Uchwała Rady Miasta podlega zaskarżeniu, odwołanie wnosi się do Sądu Administracyjnego |
Pozostałe Informacje |
Po dokonaniu uzgodnienia projekt uchwały przekazywany jest na najbliższą sesję Rady Miasta |
Karta Usługi |
POSTĘPOWANIE W SPRAWIE UREGULOWANIA STANU WODY NA GRUNCIE |
Podstawa prawna |
Art. 234 ust. 3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dz. U. 2021, poz. 624 ze zmianami) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504. |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji nakazującej przywrócenie stanu wody na gruncie do stanu poprzedniego lub nakazującej wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom |
Wymagane dokumenty |
Wniosek zawierający informacje:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Nie dotyczy |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu 30 dni, a w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich stron postępowania decyzja przesyłana jest pocztą |
Karta Usługi |
UGODY W SPARWIE ZMIAN STANU WODY NA GRUNCIE |
Podstawa prawna |
Art. 235 ust.2 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. 2021, |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Decyzja zatwierdzająca ugodę właścicieli gruntów ustalającą zmianę stanu wody na gruncie |
Wymagane dokumenty |
Wniosek zawierający informację na temat warunków zawartej ugody |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Nie dotyczy |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu 30 dni, a w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni o doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich stron postępowania decyzja przesyłana jest pocztą |
Karta Usługi |
USTALANIE WYSOKOŚCI OPŁATY ZA USŁUGI WODNE ZA ZMNIEJSZENIE NATURALNEJ RETENCJI TERENOWEJ |
Podstawa prawna |
Art. 269 ust. 1 pkt 1, art. 272 ust. 8, art. 272 ust. 22-24, art. 552 ust. 2b pkt 2, art. 552 ust. 2j ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. 2021, poz. 624 ze zmianami) Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne (Dz.U.2021, poz. 736) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Informacja o wysokości opłaty za usługi wodne wraz ze sposobem naliczenia. Nieuiszczenie opłaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji - wydanie decyzji określającej wysokość opłaty stałej |
Wymagane dokumenty |
Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu 30 dni, a w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony. |
Tryb odwoławczy |
Reklamację należy złożyć do Zarządu Zlewni PGW Wody Polskie w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji. Złożenie reklamacji nie zwalnia z obowiązku wniesienia opłaty. Reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich właścicieli nieruchomości informacja lub decyzja przesyłana jest pocztą |
Karta Usługi |
PROJEKT ROBÓT GEOLOGICZNYCH NA ROZPOZNANIE WARUNKÓW GEOLOGICZNO-INŻYNIERSKICH |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze ( t.j. Dz. U. z 2020 r. r. poz. 1064 z dnia 2020.06.19, art. 80 ust. 5 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonanie nie wymaga uzyskania koncesji / Dz. U. z 2011 r. Nr 288, poz. 1696 / |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Po złożeniu wniosku i projektu robót geologicznych na rozpoznanie warunków geologiczno-inżynierskich wydawana jest opinia w formie postanowienia. Projektu robót geologicznych na rozpoznanie warunków geologiczno-inżynierskich zatwierdza właściwy organ nadzoru górniczego, w drodze decyzji, po uzyskaniu opinii Burmistrza Kolbuszowej. |
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o zaopiniowanie projektu robót geologicznych na rozpoznanie warunków geologiczno-inżynierskich można złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa. Dokumenty w sprawie znajdują się w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
brak |
Termin załatwienia sprawy |
Wydanie postanowienia 14 dni od daty wpływu wniosku do Urzędu |
Tryb odwoławczy |
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich stron postępowania postanowienie przesyłane jest pocztą |
Karta Usługi |
OPINIOWANIE PLANU RUCHU ZAKŁADU GÓRNICZEGO |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. Prawo geologiczne i górnicze ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 868 z późn. zm. art. 108 ust. 6b Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2017 r. w sprawie planów ruchu zakładów górniczych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2293) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Po złożeniu wniosku oraz planu ruchu wydawana jest opinia w formie postanowienia. Plan ruchu zakładu górniczego zatwierdza właściwy organ nadzoru górniczego, w drodze decyzji, po uzyskaniu opinii Burmistrza Kolbuszowej |
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o zaopiniowanie planu ruchu zakładu górniczego można złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa. Dokumenty w sprawie znajdują się w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
brak |
Termin załatwienia sprawy |
Wydanie postanowienia 14 dni od daty wpływu wniosku do Urzędu |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od doręczenia postanowienia |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich stron postępowania postanowienie przesyłane jest pocztą |
Karta Usługi |
ZGŁOSZENIE EKSPLOATACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020.1219) Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2021.624) Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439 ze zm.) Rozporządzenie Ministra Środowiska dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (tj. Dz. U. 2019, poz. 1510) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2020.1546) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Biuro Referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Przyjęcie zgłoszenia wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie z art. 152 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia Prawo ochrony środowiska |
Wymagane dokumenty |
Wypełniony wniosek zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków Załączniki:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o zgłoszenia eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków można złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, ul. Obrońców Pokoju 21, 36-100 Kolbuszowa. Dokumenty w sprawie znajdują się w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej – 120 zł na konto Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej lub oświadczenie zgłaszającego instalację zwalniające z opłaty jeżeli oczyszczalnia będzie eksploatowana wyłącznie do celów zapewniających właściwe funkcjonowanie jedynie budynku mieszkalnego |
Termin załatwienia sprawy |
Po rozpoczęciu eksploatacji instalacji nowo wybudowanej lub zmienionej w sposób istotny można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia (Burmistrz Kolbuszowej) w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Zgłoszenie z uwagi na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi wymagają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. |
Karta Usługi |
WYDANIE NAKAZU WYKONANIA CZYNNOŚCI ZMIERZAJĄCYCH DO OGRANICZENIA NEGATYWNEGO ODDZIAŁYWANIA INSTALACJI LUB URZĄDZENIA NA ŚRODOWISKO |
Podstawa prawna |
Art. 363 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. 2020.1219 t.j. z dnia 2020.047.09) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Biuro referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10, tel. (17) 2271-333 wew. 340,503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji nakazującej wykonanie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania instalacji lub urządzenia na środowisko |
Wymagane dokumenty |
Wniosek zawierający informację, kto i w jaki sposób powoduje negatywne oddziaływanie na określony komponent środowiska |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Nie dotyczy |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
30 dni, w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni o doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
Do wszystkich stron postępowania decyzja przesyłana jest pocztą |
Karta Usługi |
WYDAWANIE DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Biuro referatu pry ul. Piłsudskiego 6/10, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji |
Wymagane dokumenty |
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl lub w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10 |
Opłaty |
Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 205 zł |
Termin załatwienia sprawy |
W ciągu 60 dni, w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od doręczenia decyzji |
Pozostałe Informacje |
|
Karta Usługi |
DEKLARACJA DOTYCZĄCA ŹRÓDEŁ CIEPŁA I ŹRÓDEŁ SPALANIA PALIW |
Podstawa prawna |
Rozdział 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków. |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504, 505 |
Sposób załatwienia sprawy |
Deklaracje, które są złożone w formie papierowej do Urzędu Gminy, zgodnie z właściwością miejscową, urzędnik ma obowiązek wprowadzić do systemu. |
Wymagane dokumenty |
Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Nie dotyczy |
Opłaty |
Nie dotyczy |
Termin załatwienia sprawy |
Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wprowadza do ewidencji dane i informacje zawarte w deklaracji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję w terminie 30 dni od dnia otrzymania deklaracji w postaci pisemnej w przypadku nowo uruchomionych (tj. po 1 lipca 2021 r.) źródeł ciepła lub spalania paliw. W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych przed 1 lipca 2021 r., termin ten wynosi 6 miesięcy od dnia otrzymania przez gminę deklaracji w postaci pisemnej. |
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy |
Pozostałe Informacje |
Nie dotyczy |