Karta Usługi |
ZGŁOSZENIE OBOWIĄZKU PODATKOWEGO I ZMIAN MAJĄCYCH WPŁYW NA WYSOKOŚĆ PODATKU OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH DLA OSÓB FIZYCZNYCH I PRAWNYCH |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik Paulina Rusin – pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30 Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
Podatnik składa wypełnioną deklarację na podatek od środków transportowych DT-1 wraz z załącznikiem DT-1/A w terminie do 15 lutego roku podatkowego, lub 14 dni od daty zmiany. Na podstawie w/w Uchwały podatnik nalicza przypis podatku od środków transportowych za dany rok podatkowy. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Internet |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Do 30 dni. |
Tryb odwoławczy |
W przypadku nie złożenia przez podatnika deklaracji, organ podatkowy wzywa podatnika do jej złożenia. Po upływie terminu do jej złożenia, wszczyna się postępowanie kończące się decyzją określającą wysokość zobowiązania podatkowego na podstawie danych ewidencji gruntów Starostwa Powiatowego w Kolbuszowej. Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego |
Pozostałe Informacje |
Deklaracje składa się do 15 lutego każdego roku podatkowego. O wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość zobowiązania podatkowego (sprzedaż, zmiana miejsca zamieszkania lub siedziby podatnika) podatnik zobowiązany jest zawiadomić tutejszy organ podatkowy w terminie 14 dni od daty zmiany.
|
Karta Usługi |
WYDANIE DECYZJI W SPRAWIE ULG PODATKOWYCH W PODATKU OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik Paulina Rusin – pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30 Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
|
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
|
Karta Usługi |
PODATEK LEŚNY |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik Justyna Mytych – inspektor Joanna Magda – inspektor w zastępstwie Paulina Rusin – pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
(DL-1, ZDL-1, ZDL-2)
(IL–1, ZIL-1, ZIL-2, ZIL-3) (ogólnopolskie druki deklaracji i informacji dostępne są również na stronie internetowej urzędu, na stanowisku pracy lub w Biurze Obsługi Klienta) |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
|
Tryb odwoławczy |
Od decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać pocztą na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
- I rata płatna do 15 marca roku podatkowego - II rata płatna do 15 maja roku podatkowego - III rata płatna do 15 września roku podatkowego - IV Rata płatna do 15 listopada roku podatkowego
|
Karta Usługi |
PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI |
Podstawa prawna |
|
Komórka |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak –kierownik, Justyna Mytych- inspektor, Joanna Magda – inspektor w zastępstwie, Paulina Rusin- pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
(ogólnopolskie druki deklaracji oraz informacji dostępne są również na stronie internetowej urzędu, na stanowisku pracy lub w Biurze Obsługi Klienta) |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
|
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
- I rata płatna do 15 marca roku podatkowego Osoby fizyczne mogą dokonać wpłaty podatku na indywidualny numer rachunku bankowego, w kasie urzędu lub do rąk inkasenta. Przedsiębiorcy dokonują wpłat przelewem. |
Karta Usługi |
PODATEK ROLNY |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak- kierownik, Justyna Mytych – inspektor, Joanna Magda – inspektor w zastępstwie, Paulina Rusin – pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30 Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
|
Wymagane dokumenty |
(ogólnopolskie druki deklaracji i informacji dostępne są również na stronie internetowej Kolbuszowej, na stanowisku pracy oraz w Biurze Obsługi Klienta) |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
|
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
Osoby fizyczne mogą dokonać wpłaty podatku na indywidualny numer rachunku bankowego, w kasie urzędu lub do rąk inkasenta. Nr rachunku bankowego BS Kolbuszowa 20 9180 0008 2001 0001 7792 0001
- użytki rolne klasy V, VI, VIz oraz grunty zadrzewione i zakrzewione ustanowione na użytkach rolnych. |
Karta Usługi |
ULGA INWESTYCYJNA |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Justyna Mytych- inspektor, Joanna Magda – inspektor w zastępstwie II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
Weryfikacja wniosku złożonego przez podatnika. Postępowanie podatkowe. |
Wymagane dokumenty |
Podanie o przyznanie ulgi inwestycyjnej wraz z oryginałami rachunków za poniesione koszty na budowę lub modernizację. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub wysłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
Ulga inwestycyjna przysługuje podatnikom podatku rolnego z tytułu wydatków poniesionych na:
- deszczowni - urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę, - urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód) - Ulga przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na obliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja w wysokości 25 % udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych. Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż przez 15 lat. |
Karta Usługi |
ULGA Z TYTUŁU NABYCIA GRUNTÓW |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Justyna Mytych- inspektor, |
Sposób załatwienia sprawy |
Weryfikacja wniosku złożonego przez podatnika. Postepowanie podatkowe. Wydanie decyzji w sprawie udzielenia ulgi z tytułu nabycia gruntu. |
Wymagane dokumenty |
Podanie złożone przez podatnika o przyznanie ulgi wraz z wymaganymi dokumentami. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
W razie nabycia gruntów od indywidualnych właścicieli gospodarstw rolnych nie stosuje się zwolnienia jeżeli nabywca jest małżonkiem, krewnym w linii prostej lub jego małżonkiem, pasierbem, zięciem lub synową sprzedawcy gruntów. |
Karta Usługi |
ULGA ŻOŁNIERSKA |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Justyna Mytych – inspektor, |
Sposób załatwienia sprawy |
Weryfikacja wniosku złożonego przez podatnika. Postępowanie podatkowe. Wydanie decyzji w sprawie udzielenia ulgi żołnierskiej. |
Wymagane dokumenty |
Podanie o przyznanie ulgi żołnierskiej wraz z zaświadczeniem o odbywaniu zasadniczej służby wojskowej. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
Ulgę stosuje się od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osoba została powołana do odbycia służby wojskowej, do końca miesiąca, w którym nastąpiło zwolnienie z tej służby. |
Karta Usługi |
ZALEGŁOŚCI PODATKOWE – PODATEK ROLNY, LEŚNY I OD NIERUCHOMOŚCI |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik, Justyna Mytych – inspektor, Joanna Magda – inspektor w zastępstwie, Paulina Rusin- pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
Weryfikacja wniosku złożonego przez podatnika. Postępowanie podatkowe. Wydanie decyzji w sprawie odroczenia, rozłożenia na raty, umorzenia zaległości podatkowej. |
Wymagane dokumenty |
Formularz przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc oraz zaświadczenia de minimis o udzielonej pomocy publicznej z ostatnich trzech lat (w przypadku podatnika będącego benificjentem pomocy – art. 2 pkt. 16 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej). |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpłynięcia wniosku, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego w ciągu 2 miesięcy. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego lub przesłać na adres tut. Urzędu. |
Pozostałe Informacje |
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. W przypadku niemożliwości załatwienia sprawy w ustawowym terminie tj. 1 miesiąca wnioskodawca zostanie poinformowany postanowieniem o nowym terminie załatwienia sprawy. |
Karta Usługi |
WYDANIE ZAŚWIADCZEŃ DOTYCZĄCYCH PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO ORAZ O WYSOKOŚCI ZALEGŁOŚCI PODATKOWYCH |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik, Justyna Mytych- inspektor, Paulina Rusin- pomoc administracyjna, Katarzyna Wcisło- pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
Weryfikacja wniosku o wydanie zaświadczenia. Wydanie zaświadczenia. |
Wymagane dokumenty |
Wniosek zainteresowanego. |
Opłaty |
Opłata skarbowa:
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego lub na rachunek tut. Urzędu. |
Termin załatwienia sprawy |
Załatwienie sprawy - do 7 dni od daty wpłynięcia wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. |
Pozostałe Informacje |
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. |
Karta Usługi |
ZWROT NADPŁAT PODATKÓW I OPŁAT |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Podatków w Wydziale Finansów Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej. |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Iwona Wyczawska-Kiwak – kierownik, Justyna Mytych- inspektor Joanna Magda – inspektor w zastępstwie, Paulina Rusin- pomoc administracyjna Katarzyna Wcisło- pomoc administracyjna II piętro Urzędu Miejskiego, pokój nr 30, Nr tel. 17 – 2271 333 wew. 341, 361 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wszczęcie postępowania podatkowego. Zwrot nadpłaty na konto wnioskodawcy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej, bądź zaliczenie jej na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych. |
Wymagane dokumenty |
Wniosek podatnika o stwierdzenie i zwrot nadpłaty, wraz z korektą informacji bądź deklaracji. |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat. |
Termin załatwienia sprawy |
Załatwienie sprawy nie później niż w ciągu 30 dni od daty wpływu wniosku. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji określającej wysokość nadpłaty przysługuje tryb odwoławczy. |
Pozostałe Informacje |
Nadpłata podlega zaliczeniu z urzędu na poczet zaległych oraz bieżących zobowiązań podatkowych, a w razie ich braku podlega zwrotowi z urzędu, chyba że podatnik złoży wniosek o zaliczenie nadpłaty w całości lub części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych. |
Karta Usługi |
ZWROT OPŁATY SKARBOWEJ |
Podstawa prawna |
1. 9 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z późn. zm.). 2. Art. 6 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zwrotu opłaty skarbowej (Dz.U. z 2007, Nr 187, poz. 1330) |
Komórka odpowiedzialna |
Wydział Finansowy, Referat Księgowości |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Lucyna Rusin |
Sposób załatwienia sprawy |
Decyzja określająca wysokość zwrotu opłaty skarbowej, zwrot nienależnie wpłaconej opłaty skarbowej na wniosek strony z urzędu |
Wymagane dokumenty |
Wniosek o zwrot opłaty skarbowej wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
|
Opłaty |
Nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy |
Do miesiąca - od dnia złożenia wniosku |
Tryb odwoławczy |
Przy decyzji - odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej. Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno zawierać zarzuty przeciw decyzji, określić istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazać dowody uzasadniające to żądanie. |
Pozostałe Informacje |
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa). W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. |
Karta Usługi |
WYSTAWIANIE FAKTUR VAT |
Podstawa prawna |
Art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U.2020 poz. 106 z póxn. zm.) |
Komórka |
Wydział Finansowy, Referat Księgowości |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Barbara Zagroba - Inspektor |
Sposób załatwienia sprawy |
Wystawienie faktury VAT potwierdzającej dokonanie sprzedaży |
Wymagane dokumenty |
Umowa sprzedaży, umowa najmu, umowa dzierżawy bądź dowód wpłaty |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
|
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Na miejscu przy zgłoszeniu |
Tryb odwoławczy |
Korekta faktury VAT |
Pozostałe Informacje |
Faktury VAT wystawiane są dla wszystkich nabywców będących przedsiębiorcami jak również dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. |