Karta Usługi |
ZGŁOSZENIE ZGONU |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 2021r. poz. 709 z późn.zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Ewa Gul-Czachor Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Agnieszka Kuna Inspektor parter, pok. nr 2 tel. 22 71 513,22 71 333 wew.126 e-mail: usc@ekolbuszowa.pl |
Sposób załatwienia sprawy |
Sporządzenie aktu zgonu |
Wymagane dokumenty |
1. Karta zgonu stwierdzająca zgon wydana przez lekarza. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Brak |
Opłaty |
1. Sporządzenie aktu zgonu - bez opłat. Osoba zgłaszająca zgon otrzymuje jeden bezpłatny odpis skrócony aktu zgonu. |
Termin załatwienia sprawy |
Zgłoszenie zgonu następuje przez złożenie kierownikowi urzędu stanu cywilnego karty zgonu w terminie 3 dni od dnia jej sporządzenia. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu. Odpis skrócony aktu zgonu osoba zgłaszająca otrzymuje bezpośrednio po dokonaniu zgłoszenia. |
Tryb odwoławczy |
Brak |
Pozostałe Informacje |
1. Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu. Obowiązek informacyjny Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r. |
Załączniki: