Gmina Kolbuszowa
Obrońców Pokoju 21
36-100 Kolbuszowa
e-mail: um@ekolbuszowa.pl
www: kolbuszowa.pl
Data wydruku: 2024-11-25 10:28:06

21. Zameldowanie na pobyt czasowy

Karta Usługi
Nr USC/SO/2

ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021. poz. 510 ze zm.)
2.Rozporządzenia MSW z dn. 26 maja 2020r. w sprawie określania wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020r. Poz.930) 
3. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021r. Poz. 735)
4. Ustawa z dn. 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021r. poz. 1546)

Komórka odpowiedzialna

Referat  Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

1.Alicja Wrońska-Sitarz – Z-za Kier. - USC

2.Halina Nowak - Inspektor

Prater, pokój nr 7, tel 2271-333 wew.121 . 2272-583

Sposób załatwienia sprawy

Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy, wydaje osobie na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy

Wymagane dokumenty

- wypełniony i podpisany druk Zgłoszenie pobytu czasowego (odrębny dla każdej meldującej się     osoby, również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez    właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego     podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.

Do wglądu:
- dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość
- dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np.: umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający  tytuł prawny do lokalu
- pełnomocnictwo – (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik) udzielone na piśmie 

Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia

Zgłoszenie pobytu czasowego - druk dostępny  na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl lub w pokoju nr 7 w Urzędzie Miejskim

Opłaty

Nie podlega opłacie

Termin załatwienia sprawy

W dniu zgłoszenia się do urzędu

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje tryb odwoławczy

Pozostałe Informacje

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zameldować się  w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Zgłoszenia zameldowania na pobyt czasowy dokonuje się w formie pisemnej, na formularzu „Zgłoszenie pobytu czasowego”. Przy zameldowaniu na pobyt czasowy należy wskazać deklarowany okres pobytu, przy czym pobyt czasowy jest rozumiany jako przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy. Osoba zgłaszająca pobyt czasowy może otrzymać zaświadczenie o zameldowaniu na własny wniosek.

Zaświadczenie jest ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania, jednak nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania. W przypadku zmiany miejsca pobytu czasowego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu czasowego. Czynności tej można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu czasowego.  Zameldowania na pobyt czasowy można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz.735 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych, obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Zameldowania  na pobyt czasowy można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w  ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Przy czym obywatel polski dokonujący  zameldowania na pobyt  czasowy w  formie dokumentu elektronicznego , dołącza do formularza dokument elektroniczny  potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania  -

odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela  lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w  lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a   w razie niemożności ich uzyskania  odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.

Obowiązek informacyjny

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r.

ZAŁĄCZNIKI: