Karta Usługi |
WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021r. Poz. 510 ze zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
1.Alicja Wrońska-Sitarz -Z-ca Kier.USC 2.Halina Nowak - Inspektor Parter, pokój nr 7, tel. 2271-333 wew.121, 2272-583 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego |
Wymagane dokumenty |
- wypełniony druk Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka) Do wglądu: - dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, lub w pokoju nr 7 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Nie podlega opłacie |
Termin załatwienia sprawy |
W dniu zgłoszenia się do urzędu |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje tryb odwoławczy |
Pozostałe Informacje |
Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego obowiązany jest wymeldować się. Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. Zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, Wymeldowania z pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Osobie na jej wniosek może być wydane zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się. Zgłoszenie zgonu dokonane w urzędzie stanu cywilnego, zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej z miejsca pobytu stałego i czasowego . Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Osobie na jej wniosek może być wydane zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się. Wymeldowania można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczneObowiązek informacyjny Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r. |
ZAŁĄCZNIKI: