31 lipca została uruchomiona inicjatywa „Obywatel". Na stronie www.obywatel.gov.pl zostało udostępnionych 101 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą, wyrobić dowód czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.
Znajdują się tu karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie 19 wybranych rządowych portali tematycznych. Informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych.
W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. infolinia - numer telefonu (222 500 115), pod którym pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.