Urząd Miejski w Kolbuszowej informuje wszystkich przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych (łącznie z piwem) o obowiązku wniesienia „opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na rok 2019". Roczna opłata wynosi:
Opłatę wnosi się w trzech równych ratach w terminach do: 31 stycznia, 31 maja i 30 września lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego.
Każdy przedsiębiorca prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim (2018) winien złożyć do dnia 31 stycznia 2019 r., oświadczenie o wartości sprzedaży alkoholu (brutto) za rok 2018 oddzielnie dla poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych, celem naliczenia wielkości opłaty alkoholowej na 2019 r.
Jeżeli sprzedaż przekroczyła :
Niedokonanie opłaty oraz niezłożenie pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku 2018 powoduje wygaśnięcie zezwolenia.
W przypadku niezłożenia oświadczenia do 31 stycznia 2019 r., zezwolenie wygasa jeżeli przedsiębiorca z upływem 30 dni od dnia 31 stycznia 2019 r., nie złoży oświadczenia wraz z jednoczesnym dokonaniem opłaty dodatkowej w wysokości 30 % podstawowej opłaty rocznej.
W przypadku niedokonania opłaty alkoholowej do dnia 31 stycznia 2019 r., zezwolenie wygasa jeżeli przedsiębiorca z upływem 30 dni od dnia 31 stycznia 2019 r., nie wniesie raty opłaty alkoholowej powiększonej o 30 % opłaty rocznej.
Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych, względnie niezapłacenia opłaty alkoholowej może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Wyjaśnienia dotyczące powyższych spraw można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Kolbuszowej pokój nr 24, II piętro, względnie telefonicznie pod nr 17 2271 333, w. 348.