29. Wymeldowanie decyzją administracyjną z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące


Karta Usługi
Nr USC/SO/10

WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE

Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2021r. , poz. 510 ze zm.)
2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021, poz. 735)
3.Ustawa z dnia 16 listopada  2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U . z 2021, poz. 1546).
4.Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 maja 2020r w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz.U. 2020 poz.930)

Komórka odpowiedzialna

Referat  Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

1.Alicja Wrońska-Sitarz - Z-ca Kier. USC

2.Halina Nowak - Inspektor

Parter, pokój nr 7, tel 2271-333 wew.121, 2272-583

Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji administracyjnej

Wymagane dokumenty

Podanie o wymeldowanie ze szczegółowym uzasadnieniem , dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa   cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja  administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający  tytuł prawny do lokalu.,  dowód uiszczenia opłaty skarbowej. 

Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia

Brak

Opłaty

Oplata skarbowa od wydania decyzji – 10 zł.

Termin załatwienia sprawy

- 1 miesiąc,
- 2 miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.

O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, strona zostanie powiadomiona o tym wraz ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Pozostałe Informacje

Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowane okresu pobytu..

Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu  decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła   obowiązku wymeldowania się, Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub  odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego mogą być przeprowadzone m.in.  oględziny lokalu, z którego osoba ma być wymeldowana, przesłuchanie świadków, przesłuchanie stron postępowania.

W  przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby,  w stosunku do której prowadzone jest postępowanie  o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej w miejscu zameldowania, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu administracyjnym.

Obowiązek informacyjny

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r.

ZAŁĄCZNIKI:

Monitor Polski

Elektroniczny Dziennik Urzędowy

Dziennik ustaw

ePUAP

  • Data aktualizacji: 2024-11-25 07:57
  • |
  • Licznik odwiedzin: 15 433 419