Karta Usługi |
WYMELDOWANIE DECYZJĄ ADMINISTRACYJNĄ Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO TRWAJĄCY PONAD 3 MIESIĄCE |
Podstawa prawna |
1.Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2021r. , poz. 510 ze zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
1.Alicja Wrońska-Sitarz - Z-ca Kier. USC 2.Halina Nowak - Inspektor Parter, pokój nr 7, tel 2271-333 wew.121, 2272-583 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie decyzji administracyjnej |
Wymagane dokumenty |
Podanie o wymeldowanie ze szczegółowym uzasadnieniem , dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu., dowód uiszczenia opłaty skarbowej. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Brak |
Opłaty |
Oplata skarbowa od wydania decyzji – 10 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
- 1 miesiąc, O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, strona zostanie powiadomiona o tym wraz ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Burmistrza Kolbuszowej w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Pozostałe Informacje |
Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowane okresu pobytu.. Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo opuściła miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się, Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego mogą być przeprowadzone m.in. oględziny lokalu, z którego osoba ma być wymeldowana, przesłuchanie świadków, przesłuchanie stron postępowania. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej w miejscu zameldowania, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu administracyjnym.Obowiązek informacyjny Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r. |
ZAŁĄCZNIKI: