Sprzedaż nieruchomości


Karta Usługi
Nr RiGG/21

SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI

Podstawa prawna

  1. Art. 18 ust 2 pkt 9 lit a. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.)
  2. Art. 28 ust. 1 i 2, art. 37 ust. 1, art. 38 ust. 1 i 2, art. 40 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.)
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 1490 ze zm.)

Komórka

odpowiedzialna

Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

Joanna Mycek- inspektor

I piętro, pok. nr 14, tel. 17 2271333 wew. 234

Sposób załatwienia sprawy

Zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego

Wymagane

dokumenty

  1. Wniosek o sprzedaż nieruchomości sporządzony samodzielnie, zawierający następujące elementy:
  • imię i nazwisko wnioskodawcy, adres wnioskodawcy, nr i powierzchnie nieruchomości, położenie nieruchomości, kopia mapy z zaznaczeniem nieruchomości objętej wnioskiem

Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia

Wzór wniosku udostępniony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej www.kolbuszowa.pl lub w tut. Urzędzie pok. 6 (Biuro obsługi klienta, parter)

Opłaty

Nie pobiera się opłat.

Termin załatwienia sprawy

Procedura sprzedaży przetargowej trwa kilka miesięcy w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.

Tryb odwoławczy

Uczestnik przetargu może w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu pisemnego zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Kolbuszowej.

Pozostałe Informacje

Złożenie wniosku skutkuje rozpoczęciem poniższej procedury:

  • Analiza stanu prawnego przeznaczenia w planie
  • Wizja w terenie
  • Zlecenie wykonania podziału (jeżeli jest konieczne)
  • Opiniowanie wniosku na Komisji Finansów i Gospodarki Komunalnej
  • Uchwała Rady Miejskiej w sprawie przeznaczenia do zbycie nieruchomości komunalnej.
  • Ustalenie przez rzeczoznawcę majątkowego wartości nieruchomości.
  • Sporządzenie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
  • Rozpatrzenie wniosków osób, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości.
  • Ogłoszenie przetargu (ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości).
  • Przeprowadzenie przetargu przez Komisję Przetargową.
  • Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego przetargu.
  • Podanie do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w BIP, na stronie podmiotowej Urzędu oraz wywieszenie w siedzibie Urzędu Miejskiego informacji o wyniku przetargu.
  • Zawiadomienie osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości o terminie i miejscu zawarcia umowy sprzedaży do 21 dnia od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia.

ZAŁĄCZNIK - Wniosek o nabycie nieruchomości w trybie przetargowym

ZAŁĄCZNIK - Wniosek o nabycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym

Monitor Polski

Elektroniczny Dziennik Urzędowy

Dziennik ustaw

ePUAP

  • Data aktualizacji: 2024-11-25 07:57
  • |
  • Licznik odwiedzin: 15 436 974