Karta Usługi Nr RiGG/21
|
SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
|
Podstawa prawna
|
- Art. 18 ust 2 pkt 9 lit a. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 713 ze zm.)
- Art. 28 ust. 1 i 2, art. 37 ust. 1, art. 38 ust. 1 i 2, art. 40 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1990 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 1490 ze zm.)
|
Komórka
odpowiedzialna
|
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami
|
Osoba właściwa do załatwienia sprawy
|
Joanna Mycek- inspektor
I piętro, pok. nr 14, tel. 17 2271333 wew. 234
|
Sposób załatwienia sprawy
|
Zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego
|
Wymagane
dokumenty
|
- Wniosek o sprzedaż nieruchomości sporządzony samodzielnie, zawierający następujące elementy:
- imię i nazwisko wnioskodawcy, adres wnioskodawcy, nr i powierzchnie nieruchomości, położenie nieruchomości, kopia mapy z zaznaczeniem nieruchomości objętej wnioskiem
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia
|
Wzór wniosku udostępniony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej www.kolbuszowa.pl lub w tut. Urzędzie pok. 6 (Biuro obsługi klienta, parter)
|
Opłaty
|
Nie pobiera się opłat.
|
Termin załatwienia sprawy
|
Procedura sprzedaży przetargowej trwa kilka miesięcy w zależności od stopnia skomplikowania sprawy.
|
Tryb odwoławczy
|
Uczestnik przetargu może w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego lub doręczenia zawiadomienia o wyniku przetargu pisemnego zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Burmistrza Kolbuszowej.
|
Pozostałe Informacje
|
Złożenie wniosku skutkuje rozpoczęciem poniższej procedury:
- Analiza stanu prawnego przeznaczenia w planie
- Wizja w terenie
- Zlecenie wykonania podziału (jeżeli jest konieczne)
- Opiniowanie wniosku na Komisji Finansów i Gospodarki Komunalnej
- Uchwała Rady Miejskiej w sprawie przeznaczenia do zbycie nieruchomości komunalnej.
- Ustalenie przez rzeczoznawcę majątkowego wartości nieruchomości.
- Sporządzenie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Rozpatrzenie wniosków osób, którym przysługuje pierwszeństwo w nabyciu nieruchomości.
- Ogłoszenie przetargu (ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości).
- Przeprowadzenie przetargu przez Komisję Przetargową.
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego przetargu.
- Podanie do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w BIP, na stronie podmiotowej Urzędu oraz wywieszenie w siedzibie Urzędu Miejskiego informacji o wyniku przetargu.
- Zawiadomienie osoby ustalonej jako nabywca nieruchomości o terminie i miejscu zawarcia umowy sprzedaży do 21 dnia od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia.
|
ZAŁĄCZNIK - Wniosek o nabycie nieruchomości w trybie przetargowym
ZAŁĄCZNIK - Wniosek o nabycie nieruchomości w trybie bezprzetargowym