Karta Usługi |
USTANOWIENIE SŁUŻEBNOŚCI GRUNTOWEJ |
Podstawa prawna |
|
Komórka odpowiedzialna |
Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Joanna Mycek- inspektor I piętro, pok. nr 14, tel. 17 2271333 wew. 234 |
Sposób załatwienia sprawy |
Umowa ustanowienia służebności gruntowej zawarta w formie aktu notarialnego. |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek o ustanowienie służebności gruntowej, polegającej na prawie przechodu i przejazdu przez nieruchomość gminną na rzecz osób fizycznych i jednostek organizacyjnych. 2. Załączniki:
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wzór wniosku udostępniony na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Kolbuszowej www.kolbuszowa.pl lub w tut. Urzędzie pok. 6 (Biuro obsługi klienta, parter) |
Opłaty |
Nie pobiera się opłat |
Termin załatwienia sprawy |
Załatwienie sprawy następuje ciągu dwóch miesięcy, w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony. |
Tryb odwoławczy |
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilno-prawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli przed notariuszem. |
Pozostałe Informacje |
Wnioskodawca ponosi koszty ustanowienia służebności gruntowej, koszt wykonania operatu szacunkowego oraz koszt opłat notarialnych. |