Karta Usługi |
ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY |
Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021r. Poz. 510 ze zm.) |
Komórka odpowiedzialna |
Referat Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
1.Alicja Wrońska-Sitarz -Z-ca Kier .USC 2.Halina Nowak -Inspektor parter pokój nr 7, tel. 2271-333 wew.121, 2272-583 |
Sposób załatwienia sprawy |
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały |
Wymagane dokumenty |
- wypełniony druk Zgłoszenie pobytu stałego (odrębny dla każdej meldującej się osoby również dla dziecka) – zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Do wglądu: - dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np.: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu, - pełnomocnictwo – (jeżeli został ustanowiony pełnomocnik) udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość Obowiązku meldunkowego (zameldowanie i wymeldowanie) można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Przy czym obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie dokumentu elektronicznego , dołącza do formularza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dołącza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Zgłoszenie pobytu stałego - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl lub w pokoju nr 7 w Urzędzie Miejskim |
Opłaty |
Nie podlega opłacie |
Termin załatwienia sprawy |
W dniu zgłoszenia się do urzędu |
Tryb odwoławczy |
Nie przysługuje tryb odwoławczy |
Pozostałe Informacje |
Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca pobytu. W tym samym czasie można mieć tylko jeden pobyt stały. W przypadku zmiany miejsca pobytu stałego nie jest wymagane wymeldowanie się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Wymeldowania można dokonać przy zgłoszeniu nowego miejsca pobytu stałego. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu. Obowiązek informacyjny Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w załączniku do sprawy i obowiązują od 25 maja 2018r. |