7. Ustalenie wysokości opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej


Karta Usługi
Nr OŚiGW/7

USTALANIE WYSOKOŚCI OPŁATY ZA USŁUGI WODNE ZA ZMNIEJSZENIE NATURALNEJ RETENCJI TERENOWEJ

Podstawa prawna

Art. 269 ust. 1 pkt 1, art. 272 ust. 8, art. 272 ust. 22-24, art. 552 ust. 2b pkt 2, art. 552 ust. 2j

ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. 2021, poz. 624 ze zmianami)

Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usługi wodne (Dz.U.2021, poz. 736)

Komórka

odpowiedzialna

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

Kazimierz Kret – Kierownik Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

pokój nr 2, tel. (17) 2271-333 wew. 340, 503, 504

Sposób załatwienia sprawy

Informacja o wysokości opłaty za usługi wodne wraz ze sposobem naliczenia.

Nieuiszczenie opłaty w  terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji - wydanie decyzji określającej wysokość opłaty stałej

Wymagane

dokumenty

Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej:

  • Imię i nazwisko/ nazwa
  • Adres zamieszkania/ adres siedziby
  • Określenie kwartału za który składane jest oświadczenie,
  • Dane dotyczące pozwolenia wodnoprawnego (jeśli było wydane),
  • Określenie nieruchomości, której zagospodarowanie doprowadziło do zmniejszenia naturalnej retencji terenowej,
  • Dane dotyczące zmniejszenia naturalnej retencji terenowej (łączna powierzchnia nieruchomości, powierzchnia uszczelniona),
  • Zakres retencjonowania wody z powierzchni uszczelnionych

Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia

Oświadczenie podmiotu obowiązanego do ponoszenia opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej - druk dostępny na stronie internetowej www.kolbuszowa.pl, w Biurze Obsługi Klienta lub w biurze referatu przy ul. Piłsudskiego 6/10

Opłaty

Nie dotyczy

Termin załatwienia sprawy 

W ciągu 30 dni, a w szczególnych przypadkach termin ten może zostać wydłużony.

Tryb odwoławczy

Reklamację należy złożyć do Zarządu Zlewni PGW Wody Polskie w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji. Złożenie reklamacji nie zwalnia z obowiązku  wniesienia opłaty. Reklamacja podlega rozpatrzeniu w  terminie 14 dni od dnia jej otrzymania

Pozostałe Informacje

Do wszystkich właścicieli nieruchomości informacja lub decyzja przesyłana jest pocztą

Monitor Polski

Elektroniczny Dziennik Urzędowy

Dziennik ustaw

ePUAP

  • Data aktualizacji: 2024-11-22 13:37
  • |
  • Licznik odwiedzin: 15 431 362